May 31, 2007

World Whisky Conference

World WHisky Conference took place at the end of April in order to discuss the issues and challenges the whisky industry is about to face in the near future. I have just recently read some of the strangest statements which were agreed on the conference:
- Get rid of regionality! Make it possible to produce whisky anywhere around the world without any restrictions on where it can officially be produced. ... So no more privileges for Scotch, Irish, American whisk(e)ys? Let's get used to Scotch made in Namibia or what???
- Do not stick to the traditional ingredients only! It is time to think beyond barley and grain! Let's try new tastes, widen the range, etc, etc! ... So be prepared for flavoured whiskies??? ... actually, Ballantine's was trying to launch a wildberry flavoured version in France couple of years ago, but it has failed ... maybe not without a reason???
- The balance of power moved toward the big multinationals within the industry, so it might be the time for small and family-owned companies to re-consider there future and plans. ... Bloody hell ... the big ones really think that the small firms shall voluntarily melt in or what???
- Advertising do not has an effect on the frequency and quantity of consumption, but rather impacts the decision on the brands. ... Bullshit ... Advertisement is about to convince potential consumers not only to choose a specific brand but also to choose it more frequently and maybe even instead of beer, wine or RTD.

If those multinationals really believes that this is the way ahead, then I count myself to the conservatives and will fight for keeping the whisky-heritage and traditions.

Április végén zajlott a World Whisky Conference, ahol a nagyvállalatok vezetői megtanácskozták az iparág előtt álló problémákat és kihívásokat. Nemrégiben került a kezembe néhány rendkívül furcsa megállapítás, amiben egyetértettek ezen a bizonyos konferencián:
- Nem szabad a jövőben földrajzi adottságok közé szorítani a whiskytermelést. A whisky ne szigetelődjön el néhány területen, hanem az egész világon előállíthatóvá kell tenni! ... Akkor megszűnik a skót, ír és amerikai whisk(e)yk privilégiuma és ezentúl lehet skót whisky gyártani pl. Namíbiában is???
- Ne ragaszkodjon az iparág a tradicionális alkotóelemekhez. Itt az ideje új ízekkel, anyagokkal kísérletezni és szélesebb választékot létrehozni. ... Tehát készüljünk fel arra, hogy elárasztanak minket a mindenféle ízesített whiskykkel??? A Ballantine's évekkel ezelőtt Franciaországban próbálkozott az erdei gyümölcsös ízesítésű whiskyvel, de a kísérlet már házon belül megbukott ... talán nem ok nélkül.
- Az erőegyensúly a nagyvállalatok és óriástermelők felé mozdult. A kis vállalatok pedig jobb, ha újragondolják pozíciójukat és jövőjüket. ... A fenébe ... a nagyok tényleg komolyan gondolják, hogy a kicsiknek önként be kellene olvadniuk???
- A reklámozás nem a fogyasztás mennyiségét és gyakoriságát befolyásolja, hanem a fogyasztók márkaválasztását segíti. ... Baromság ... A reklámok éppen annyira befolyásolják a márkaválasztást, amennyire ösztönöznek gyakoribb fogyasztásra vagy éppen whiskyk fogyasztására sör, bor, stb helyett.

Ha a multinacionális szeszipari vállalatok komolyan gondolják, hogy ez a jövő, akkor én ezennel azon konzervatívok közé számolom magam, akik lelkesen fognak harcolni a whisky hagyományokért és tradíciókért.

Labels: , , , ,

0 Comments:

Post a Comment

<< Home