July 23, 2005

Whisky Bible 2005



Well, I didn't post anything for a long time. Sorry. The company I work for is merging with another one, so we have a lot to do for the time being. Anyway, I was in London Thursday-Friday (not to mention the terror attacks), so I could finally buy Jim Murray's Whisky Bible 2005. It's great and it's necessary for any whisky connoisseur. I studied it a little bit and just recognized that one of my favourite blended Scotch got the best rating among Scottish Blends. The Ballantine's 17 Year Old is rated for 96 on a scale of 100, and described as a blend which gives masterclass performance. "The point about this whisky is that you feel never quite get to the bottom layer: labyrinthine liquid genius." (Jim Murray). I know much about how it is "hand-crafted", as I checked and corrected the Hungarian translation of the book about the story of Ballantine's 17 YO. The other 96-rated blended Scotch is William Grant's 21 Year Old, which is described by Jim Murray as "a blend of a quality rarely achieved". But still, I go for the Ballantine's 17YO.

Nos, rég nem írtam. Sorry, sajnos a vállalat ahol dolgozom éppen összeolvad egy másik hasonló multinacionális vállalattal, és e fúziónak a rámháruló része eléggé lefoglal mostanában. Csütörtök-pénteken viszont Londonban voltam ezokból és - nem beszélnék ezoldalon a rettenetes terror-cselekményekről - sikerült végre megvennem Jim Murray Whisky Bible könyvének 2005-ös kiadását. Nagyszerű szakkönyv, szükséges minden whisky-kedvelőnek. Olvasgattam egy kicsit és meglepve láttam, hogy egyik kedvenc skót blended whiskym kapta a szerzőtől a legjobb pontot a Scottish Blend-ek között. A 17 éves Ballantine's-t 96 pontott kapott a szerző százas értékelési skáláján, és úgy ír róla mint egy mesteri minőségű házasított whiskyről. "E whisky lényege, hogy sosem tudod teljesen felfedezni: labirintusszerűen összetett zseniális alkotás" (Jim Murray) E whiskyről sokat tudok, mert én ellenőriztem "whisky-szakmailag" a 17 éves Ballantine's történetéről írott angol könyv magyar fordítását. A másik 96 pontra értékelt blended Scotch whisky a 21 éves William Grant's , amelyről Jim Murray azt írja "ritkán sikerül ilyen kíváló minőségű blend". Én mégis a Ballantine's 17 YO-ra szavazok.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home