August 12, 2005

SWA issues Whisky Code of Practice

The Scotch Whisky Association (SWA) has issued new industry rules on the marketing and promotion of Scotch Whisky in the UK. Covering all commercial communications, including advertising, promotional materials, sponsorship, websites, and so on, The SWA Code of Practice for the responsible marketing and promotion of Scotch Whisky will directly apply to all brand activities in the UK. The code also has international reach, setting out best practice for Scotch Whisky producers in export markets, where stricter national codes do not exist. Backed by an Independent Complaints Panel, and with the power to impose sanctions on distillers if the rules are breached, the code represents the toughest self-regulation by a specific alcoholic drinks sector anywhere in the world. More on >> just-drinks.com

A Skót Whisky Szövetség kiadta új iparági marketing és promóciós irányelveit Nagy-Britanniában. Az ún. "SWA Code of Practice" vonatkozik mindenfajta kereskedelmi kommunikációra, reklámra, szponzorációra, internetoldalakra, stb és minden skót whisky márka minden tevékenységére Nagy-Britanniában. E szabályokat szándékoznak követni minden olyan export piacon is, ahol a helyi törvények ennél nem szigorúbbak. A szabályok/irányelvek betartását egy Nemzetközi Bizottság felügyeli, illetve a szabályszegőket szankcionálhatja is. Ez eddig a legszigorúbb önszabályozás, amit egy szeszesital-kategória gyártói szövetsége bárhol a világon megalkotott és életbe léptetett. További info >> just-drinks.com

0 Comments:

Post a Comment

<< Home