October 31, 2007

Burn Stewart

Burn Stewart Distillers has posted a strong results for 2006 ... sales grew by 33% compared to 2005. According to the company, the successful performance was coming from a sustained marketing investment put behind its core brands of Scottish Leader, Black Bottle and Bunnahabhain. Some other Scotch Malt whiskies like Deanston, Ledaig and Tobermory also owned by Burn Stewart. Scottish Leader was producing significant increase in sales in Eastern Europe, Taiwan and South- Africa. Bunnahabhain I know for ages, but I have just recently tasted both Ledaig and Tobermory, and having a Deanston now waiting for me. All of them was hard to get here, in Central Eastern Europe. It would be great to have these great Scotch Malt whiskies available ... maybe piggybacking the success of Scottish Leader in the region.

A Burn Stewart Distillers eladásai szépet fejlődtek 2006-ban ... az egy évvel korábbi eredményekhez képest 33%-kal nőttek. A vállalat szerint ez a siker az olyan kulcs márkák marketing támogatásának köszönhető, mint a Scottish Leader, a Black Bottle és a Bunnahabhain. További remek maláta whiskyk, mint a Deanston, a Ledaig és a Tobermory is a Burn Stewart tulajdonában vannak. A Scottish Leader állítólag jelentősen növelte eladásait Kelet-Európában, Tajvanon és Dél-Afrikában. A Bunnahabhaint ezer éve ismerem, de a Ledaig és Tobermory whiskykhez csak az elmúlt években jutottam hozzá, az első Deanston pedig itt vár rám, hogy végre megkóstoljam. Ezutóbbi hármat elég nehéz volt beszerezni itt Európa "közepén" vagy inkább keleti szélén. Jó lenne, ha ezek a nagyszerű maláta whiskyk is elérhetőek lennének ... talán a Scottish Leader sikerét meglovagolva ez is megtörténik hamarosan.

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

<< Home